Sunday, November 1, 2009

Rumah Terbuka Parlimen Lipis Bagi Dun Cheka
















Hari : Sabtu
Tarikh : 31.10.09
Jam : 4 Petang
Ucapan YB Dato :
Di Malaysia semua kaum bebas mengamalkan cara hidup dan kebudayaan masing2 tanpa ada sekatan dari Kerajaan. Inilah keunikan dan keistimewaan Malaysia. Kita hidup harus menghormati dan memahami budaya kaum lain. Dengan kepelbagaian inilah sebenarnya kekuat kita. Perpaduan adalh teras kejayaan bagi sesebuah negara. Jadi saya berharap kita akan bersatu dan saling memahami antara satu sama lain.
Hanya BN yang dapat membela nasib kaum India di Malaysia. Tidak ada parti lain. lihat sahaja Kg Buah Pala dimana Lim Guan Eng telah menipu kaum India.

YB dato juga telah meluluskan banyak peruntukan kepada masyarakat india di lipis. SJKT Lipis telah mendapat kantin yang baru. Ladang Selborne Benta turut mendapat jalan baru sepanjang 6 km. Bantuan bagi setiap Ketua Komuniti India di setiap Cawangan MIC dan 5000 untuk hamper pada hari ini. Malah Dana Tekun di lipis diperuntukkan sebanyak 10% bagi kamu india di lipis.
Turut hadir : Ketua MIC Bahagian Lipis N. Selvaraj dan YB Abd Rahman Adun P.Tengku dan Setiausaha MCA Bahagian Lipis Wong Chang Sang.

No comments: